lördag 20 februari 2010

Möhippan

Vilken mysig och oförglömlig dag jag fick. Vilka underbara, goa vänner jag har, tack!!

En tidig lördag morgon skulle vi åka till Ikea för att köpa vaser till bröllopet. Sven hade inte direkt bråttom, utan helt plötsligt skulle han börja sätta upp hyllor och skruva isär spjälsängen. Till en början fick han hållas, det gäller ju att uppmuntra sin käre karl när han sätter igång att arbeta sådär spontant;) Till slut blev jag dock irriterad över vilken tid allt tog... och jag ville verkligen komma iväg till Ikea som öppnade klockan tio, jag menar, dom hade ju kampanj på vaser för 5 kr styck...

Efter en stund förstod jag dock anledningen till dröjsmålet, för där kom ju hela tjejgänget och stackars Sven kunde pusta ut. Han trodde nog att det skulle bli skilsmässa redan innan bröllopet, när han med livet som insats försökte bromsa sin blivande från att åka till Ikea och köpa vaser för 5 kr styck...

Vi började med lite frukost på verandan och jag blev piffad och utklädd i en tjusig kreation. Sedan fick jag med förbundna ögon åka en sväng med Rallycamilla, efter en liten stund stannade vi hemma hos Susanne Wastenson (ett SM ekipage) och där fick jag prova på fårvallning. Det är något som jag aldrig testat på och det var riktigt häftigt. Därefter åkte vi vidare till Almenäs för lunch. Tjejerna hade ordnat god mat och det blev även present öppning. Alla som känner mig vet att jag ÄLSKAR paket och mina underbara vänner hade ordnat en presentöppning där alla hade lämnat ett paket som var förknippat med vår relation, sedan fick jag försöka klura ut vem paketet hängde ihop med. Jag fick även måla en tavla. Instruktionen var att måla av Sven och det är ju inte det lättaste... Fick efter en stund reda på att jag fick gestalta Sven symboliskt, men då var det liksom försent. Det innebär att Sven som fick samma uppdrag hade målat ett vackert hjärta och på min stackars tavla ser Sven ut som en galen clown, så roligt det blev!:)

Sedan åkte vi vidare till parkeringen utanför Borås kulturskola och där blev jag riktigt nojig. Jag fick bestämt för mig att jag skulle bli intvingad i någon studio där för att sjunga in en skiva, något som jag alltid sagt att jag ALDRIG skulle göra. Men återigen visar töserna vilka goa vänner dom är och vi gick istället in på gymmet på andra sidan gatan där badade vi bubbelbad, drack gott, åt frukt och bara njöt. Sedan fixades jag iordning riktigt snyggt och vi begav oss av till Babbels för att äta en god middag och sedan bar det av ut i nattlivet, för att fortsätta kvällen med dans till sena timmen. Ja, som ni förstår fick jag en riktigt härlig möhippa! Återigen, tack tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar